CLOSE-UP

Close-up, Nikon D300s  
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
 
 
igår plockade jag fram mitt Tamron 70-300mm objektiv efter att det legat och dammat i ett par år.
Jag är inte ett stort fan alls av detta objektiv, men tänkte att eftersom jag aldrig prövat det
tillsammans med min Nikon D300s så skulle jag ge det en chans.
 
Det är tyvärr fortfarande lika obra, jag älskar inte mitt Tamron 70-300mm..
Bilderna får först och främst en kornig/brusig effekt, objektivet är högljud, dålig och seg
autofokusering som dessutom kan frysa när som helst.
 
Sådan tur däremot att jag hittade denna frivilliga (eller inte..) lilla snigel som agerade
superbra som modell och poserade fint. Bilderna kunde dock vart lite
bättre, skulle använt mitt Nikkor 50/1.4 istället...
 
 
// Yesterday I attached my Tamron 70-300 mm lens to my camera, after it have gathered dust
in a couple of years. I'm not a big fan of this lens, but thought I would give it a chance
because I've never used it on my Nikon D300s.
 
I still find it not very pleasant, I do not love my Tamron 70-300mm..
First of all my photos gets a wierd noise effect, the lens sounds really loud, and the auto-focus
is really bad and slow, sometimes it even freezes.
 
Lucky enouth I did find this willing (or not...) little snail that acted as my super model and I got
alot of great poses. The pictures could have been better, I sould have used my Nikkor 50/1.4 instead... //
 
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯    K    O    M    M    E    N    T    A    R    E    R    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



  Anonym

Det är så kul m macro och sniglar är perfekta modeller! Fina bilder :)

Svar: Håller med till fullo! Tack så mycket :D
Julia Andersson


       . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
       Kommentaren skickades 2015-06-07    klockan 17:02:26










¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
     ¯¯¯¯¯¯¯    K O M M E N T E R A   H Ä R    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback